W ramach obchodów 100. Rocznicy Odzyskania Niepodległości przez Polskę dwie uczennice z naszej szkoły wzięły udział w konkursie pt. „Sacratissimo Cordi – Polonia Restituta”.
Celem konkursu było przypomnienie dzieciom i młodzieży historii budowy i zniszczenia Pomnika Najświętszego Serca Pana Jezusa, zwanego też Pomnikiem Wdzięczności, znajdującego się w Poznaniu. Był to jeden z trzech najważniejszych pomników w Polsce – symboli Niepodległości obok Pomnika Nieznanego Żołnierza w Warszawie oraz Pomnika Grunwaldzkiego w Krakowie.
Konkurs został zorganizowany przez Stowarzyszenie – Społeczny Komitet Odbudowy Pomnika Wdzięczności w Poznaniu pod patronatem Arcybiskupa Metropolity Poznańskiego oraz Kuratorium Oświaty w Poznaniu.
Na V edycję konkursu wpłynęło 651 prac z 72 szkół Wielkopolski. Uczennice naszej szkoły znalazły się w gronie najlepszych uczestników konkursu.
Aleksandra Gałczyńska z klasy III b gimnazjum pod kierunkiem p. Renaty Szymczak przygotowała prezentację multimedialną pt. „Pomnik Wdzięczności w naszych sercach i umysłach” i zajęła zaszczytne II miejsce w kategorii klas 7-8 i szkół gimnazjalnych.
Bardzo wysoko została również oceniona praca plastyczna uczennicy klasy V a Amelii Kaźmierczak, która zajęła III miejsce w kategorii klas 4-6 szkół podstawowych. Opiekunem uczennicy była p. Halina Grzegorczyk.
Wręczenie nagród miało miejsce 10.11.2018 r. w Auli Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu i połączone zostało z bardzo uroczystym Koncertem Niepodległościowym, podczas którego wystąpili między innymi tacy znani polscy aktorzy jak: Paweł Królikowski i Jerzy Zelnik. Koncert miał niepowtarzalny charakter z uwagi na jubileusz odzyskania niepodległości przez Polskę oraz 100 – lecie wybuchu Powstania Wielkopolskiego.
Warto nadmienić, że tegoroczna edycja konkursu cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem. Była rekordowa liczba uczestników, dlatego tym bardziej cieszymy się z sukcesów dziewcząt i serdecznie im gratulujemy.
Tekst: Renata Szymczak
Zdjęcia: Agnieszka Gałczyńska
Share your thoughts
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.