Warsztaty psychoedukacyjne: „ Motywacja, zarządzanie czasem, sposoby radzenia

sobie ze stresem”

31 maja i 7 czerwca 2022r. uczniowie klas siódmych uczestniczyli w 2 godzinnych warsztatach psychoedukacyjnych w plenerze. Spotkania poświęcone zostały problematyce motywacji, zarządzania czasem i radzenia sobie w sytuacji stresu. Tematyka warsztatów związana była z zagadnieniami omawianymi na lekcjach doradztwa zawodowego. Poruszane kwestie były odpowiedzią na zgłaszane wcześniej po nauce zdalnej potrzeby i problemy uczniów. Zajęcia przebiegły w miłej plenerowej atmosferze, co miało korzystniejszy wpływ na odbiór i przyswojenie sobie zagadnień. Uczniowie mówili o tym co ich motywuje do nauki. Kto ma również na nich wpływ w tym zakresie. Jaki jest poziom ich motywacji po pandemii i omówiliśmy co może pomóc im w nauce (od przyszłego roku szkolnego). Wykonali ćwiczenia z zarządzania czasem tworząc plan rzeczy ważnych i pilnych, tych do zaplanowania, do delegowania na inne osoby i mniej ważnych. Z pewnością zajęcia w plenerze skutkują zwiększeniem zaangażowania uczniów w zajęcia, powodują większą gotowość do nowych metod pracy. Ponadto zajęcia psychoedukacyjne wpływają na integrację uczniów, tworzą wówczas spójność z tematami komunikacji, stresu, poczucia własnej wartości. W czasie tego typu zajęć uczniowie nabywają umiejętności rozpoznawania u siebie objawów stresu, poznają sposoby radzenia sobie w trudnych sytuacjach, wykonują ćwiczenia umiejętności odreagowywania napięć.

 

Beata Raczycka – pedagog szkolny