W dniu 6 listopada 2018 roku grupa 18 osób z naszej szkoły udała się na jednodniową wycieczkę do Gdańska. Emocji nie brakowało. Podróż rozpoczęliśmy autobusowym transferem na lotnisko we Wrocławiu. Po odprawie antyterrorystycznej, na której wszyscy stracili płyny, np. lakier do włosów, czekaliśmy na wejście do Gate’u. Następnie zostaliśmy przetransportowani autobusem lotniskowym pod sam samolot. Wielu uczniów nie mogła się doczekać momentu wzbicia się w powietrze, ponieważ był to ich pierwszy raz. Euforia wzrastała wraz z wysokością. Po szczęśliwym lądowaniu w Gdańsku przemieściliśmy się środkiem komunikacji miejskiej do Bramy Wyżynnej, skąd żwawym krokiem ruszyliśmy w stronę Gdańskiego Żurawia, pod którym czekał na nas prom „Elżbieta”. Tu znaleźliśmy chwilę wytchnienia. Odpoczywając na rejsie po Motławie podziwialiśmy m. in. Stocznie gdańskie, Westerplatte oraz statek masowy „Begonia”, który wpływał do portu. Po niezwykle odprężającym rejsie udaliśmy się do znanego nam wszystkim doskonale, uwielbianego przez nastolatków miejsca- galerii FORUM, która jest największą galerią w Polsce. Pośród szerokiej gamy punktów gastronomicznych każdy mógł wybrać coś dla siebie – dla każdego coś miłego! Najedzeni i pełni energii ruszyliśmy w stronę Długiego Targu, gdzie zgłębiliśmy wiedzę na temat bursztynu oraz dworu Artusa, po czym szybko ruszyliśmy na pociąg do Gniezna, gdzie czekał na nas autobus zawożący nas do Sobótki. Zmęczeni i pełni wrażeń po pokonaniu niemal 1100 km w ciągu całego dnia, miło go zakończyliśmy wspólnym śpiewaniem w autobusie. Dziękujemy niezastąpionym: organizatorce pani mgr Renacie Marciniak-Kolendzie, współorganizator pani mgr Jolancie Matuszewskiej oraz przesympatycznemu przewodników panu Andrzejowi! Następna ekstremalna wycieczka będzie już 24 kwietnia – tym razem do Szwecji!