Projekt przedmiotowy z latawcem w tle
W czasie lekcji języka polskiego poświęconych lekturze „W pustyni i w puszczy” uczniowie klasy 5 realizowali projekt, który należy zaliczyć do międzyprzedmiotowych – język polski, technika, plastyka, geografia, biologia i oczywiście kulturoznawstwo.
Dzieci wykazały się nie tylko znajomością lektury, ale również tworzeniem krótkich form wypowiedzi pisemnych takich jak: kartki z pamiętnika, notatki i ogłoszenia. Ponad to dokonywali selekcji informacji, analizowali teksty źródłowe, operowali i przetwarzali informacje. Jak to w życiu bywa, nie wszystkie elementy przygotowane do zamieszczenia na latawcach były idealne i bezbłędne. Zdarzały się błędy, ale nie uczy się ten kto błędów nie popełnia, najważniejsze było jednak to, że dzieci same potrafiły wskazać miejsca w który niedoskonałości się pojawiły, dokonywały ich analizy i je korygowały.
Nie będę oryginalna, kiedy stwierdzę, że projekty przedmiotowe są moim sposobem na integrację zespołu klasowego, naukę odpowiedzialności za siebie i innych oraz rozwijanie dziecięcej kreatywności a przez to przyswajanie wiedzy i umiejętności.
Punktem kulminacyjnym naszego przedsięwzięcia była próba puszczanie latawców, mimo że pogoda tego dnia była wprost idealna, jednak latawce nie chciały się wznieść wysoko ku niebu, to zabawa całej klasy 5 była wyśmienita.
Jestem dumna z moich piątoklasistów, którzy wykonali kawał dobrej roboty!!!
Zajęcia przeprowadziła mgr Renata Marciniak – Kolenda – nauczycielka biologii i j. polsk
iego.
RKM